plan


Form – Portfolio:
Intro:                Tematik - Video
                          Indledning.
-          Det 21. århundered - video
-          (Video – hvad/hvorfor/udfordring - PS)
                         
Beskrivelse af analysen (herunder hvad der er hentet fra bloggen)
Analyse (evt. diskussion):
·       Video som dokumentation (Anette)
·       Relations kompetence og det professionsprofessionellse øvebane via video (klasserumsoptagelser og in medias res)
·       Anette husk: tekst omkring computer/mobil skal rammesættes (fra kbh seminar)
·       Video som distribuerede læringsressource (Gert)
·       Evt. fra Anette - Introduktion til Uddannelse igennem Video fra undervisere (den informative video/den instruktive video) –
·       Undervisningsforløb i Engelsk for PAU (den informative video/den instruktive video)
·       Refleksionsbaserede produkter (Anette & Gert)
·       Refleksioner over potentialer i brugen af animationsfilm, instruktionsfilm og videologbog

Afrunding (Konklusion):

Perspektiv - Diskussion:
·       Diskussion af overstående metoder (Tid, elevroller, ressoucer, mesterlære) à bruges ind til mundtlig oplæg.

MUNDTLIG OPLÆG:
-          Ide: Lav interaktivt figur p. 112 til at uddybe pointer
-          Diskussion: Pau vs. Pæd. (Digital Dannelse, uddannelsesparathed mv.)
-          Læringsmetode: Mesterlære vs. Refleksiv akademiker
-          Portfolio og mundtligt er samlet bedømmelse (tjek studieordning)
-          Selvbestemmelse, at digitale teknologier kan noget ift. dette (Holmboe/Hackman), i sammenhæng med Klinge, der siger at selvbestemmelse er et psykisk behov ift. indre motivation. ”Elever føler sig set, hørt og forstået, hvis de får flere muligheder” à og her kan digitale teknologier være med at løfte dette… Klinge: At ens opmærksomhed er rettet mod det der skal læres er vigtigt – her kan dig. Tek. Understøtte dette.  à at være i ”tact”. Det digtitale er en modalitet, de er vant til at være på… her kan de sætte sig selv i spil
-          Gert: Inhancement, vi kunne bruge dig. Tek. Meget mere.
-          Bonus:
o   Videoer af Louise Klinge på nettet.
o   EVA: rapport om digitale kompetencer i erhvervsuddannelser (fag: teknologi forståelse). Hvilke digitale kompetencer er vigtige at have, og hvad peger det på ind i erhvervsuddannelserne. – vs. Relationskompetence kan vel gå hånd i hånd med digitale (at være online med en veninde) – vi er mere med i hinandens liv og hvordan.


AGNETES Kommentarer:
-          Potfolio:
o    obs. på målene (didaktik), og at vi har prøvet noget af – må gerne lave en problemstilling(problemformulering.
o   Overvejelser over hvad vi har lavet undervejs - erfaringer indgår i analyse (jeg synes, er ok)
o   IKKE et pensum – fint vi bruger vores egen.
o   Komodo… Preci…




                         
                         




Online opgave:
En præsentation, der indeholder: · Jeres bud på, hvordan I kan arbejde med relationskompetence og sociale interaktioner i undervisningen · Jeres overvejelser over, hvordan teorien kan anvendes til at kvalificere jeres overvejelser

Anettes noter:
Relationskompetence – mentalisering (neuropsykologi) …. Samarbejde vs. Konkurrence à find eksemplet
på, hvordan jeg får dem til at arbejde med det kropsligt – men fanger dette på video. (sprol hurtigt
igennem….)

Husk brug Winther også

Klinge.
-          Relationskompetence er den evne, vi alle i forskellig grad besidder til at indgå i positive samspil med hinanden. (Klinge, 2016, p. 46)
-          Klinge har fokus på Lærens relationskompetence – […] verbale og non-verbale udstryk skal understøtte hver elevs trivsel og læring og klassens læringsfællesskab[…] (Ibid)
-          Ryan og Deci



-          Mine kommentarer:
o   Klinge taler ift. en assymetrisk relation – lærer-elev. Dette kan overføres til pædagogers praksis (det prof. Prof. Som Helle Winther taler om), men relationskompetence er jo også noget børn, unge, borgere mv. i pædagogisk praksis skal dannes til. I den symetriske relation…. Henvisning til Hart. Børn lærer at lege i asymmetriske relationer, men træner legefærdigheder i symmetriske relationer. (Hart, p. 92)
è Vigtigheden af lærerens/pædagogens relationskompetence, som de studerende/børn/unge kan kopiere/træne.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Noter Undervisning d. 06.03.19 - Didaktik og Evaluering

Video - Sundhedsfremme og bevægelse