NOTER (5/2-19) (forberedende til d. 6. feb) Video: Karl Tomm og de 4 spørgsmåltyper https://www.youtube.com/watch?v=AGiTJ-Z_y6Q&feature=youtu.be Mine noter: · Spørgsmål åbner op for en co-activ proces. · 2 dimensioner, Karl Tomms spørgsmål · -oriented intend -- "ærlige spørgsmål" · -influenced intend -- ift. formålet til relationer · --linær (tid) og circulær orienterede (tid som bliver konstrueret i nutiden) Refleksive spørgsmål sikre medbestemmelse/invitation til refleksion, som skaber en bedre relation imellem klient og terapeut.... blive ved med at udfordre deres mulighed for at få nye perspektiver. "at lytte til de andre... - hvad du intenderer er ikke sikkert, at det forstås sådan af din interviewer. ... spørgsmålstypen giver forskellige forskellige... man kan ik...
Populære opslag fra denne blog
Noter Undervisning d. 06.03.19 - Didaktik og Evaluering
Diskussion i Plenum omkring didaktik, evaluering, dannelse mv. Ideer til dig. tek. evaluering: - Socrative - Mentimeter Afprøvning af Padlet som mindmap: https://padlet.com/almi/x211wgwdufel Diskussion ud fra den digitale relatonsmodel - Eksempel med forflytning. - Feed-up - opspil/introduktion, Iscenesætter det der skal ske. (Hvad ved de enkelte om det, videoer osv.) - Evaluering, feedback mv. ligger uden om selve det der er inde i aktiviteten, hvordan er fx elevcentreringen tydelig. (Hvad kan I? Hvad vil I?) Evaluering af et forløb ud fra modellen, p. 71-72: Anettes forløb - blendedlearning, men model bruges fint alligevel. Handler om at teknologierne gør noget andet, end hvad der. Det grå - udfordring i det digitale: - Eksempel på multimodal literacy (dannelse) Henvisning til hvad er acceptalt/ikke-acceptabelt - Min dømmekraft? - hvad er det ift. dette, dette er epiteme ud fra et mål, men vi bliver nødt til igennem også fronesis at udøve "kløgt i h...
Video - Sundhedsfremme og bevægelse
Hypotese: Video er et brugbart middel ift. at få flest mulige perspektiver på deres sundhedsfremme- og bevægelses-aktiviteter til VO-prøven. Undervejs i forløbet: - Studieprodukter, som øver dem i at optage video, og øver I at alle studerende bliver optaget af video (at se sig selv, øve sig i at redigere mv.) - Oplæring af Sessel i at redigere video. Vejledning VO-Prøve: - Ikke et krav, men en anbefaling at bruge video i grupperne pga. hypotesen. - Studerende frustrerede undervejs i processen, da det tager tid at lave video - I vejledning måtte jeg sige til flere af dem, at det handlede om at video og notatside var "adgangsgivende" til eksamen - og det de kunne tale ud fra, sådan de holdte fokus på det analyserende, reflekterende, perspektiverende blik frem for video-redigering. Overvejende Positive kommentarer fra studerende ift. video-brug (undervejs og efter VO-prøve): - De blev opmærksomme på hvor mange forskellige ting der var på spil, som de ikke opdag...
Kommentarer
Send en kommentar