Vores Opgave Digitale Teknologier (redifineret): 

- Erfaringer med video som omdrejningspunkt for læring. 
- Anette - Modul 11 (både eksamen + stud produkt B) 
- Gert - Engelsk, PAU

Mål: PÅ baggrund af vores evaluering af brugen af video på forskellige måder, hvordan kan vi udvikle vores undervisning på PAU. 

p. 112 i Flipped Learning. - Videotypologier. 
- fx små videologbøger. 

Lenes kommentarer: 
- hvad kræver video af vores lærerrolle?
- hvad har en video af affordance - hvad kan en video? (som noget andet ikke kan) 
- fordele og ulemper ved video. fx ift. Kolbs cirkel. 


Vores Opgave Digitale Teknologier: 

Vi vil gerne arbejde med digital feedback, i forhold til de styrkede lærerplaner, på tværs af følgende fag:
·       - Pædagogik
·       - Kommunikation
·       - Sundhed og Bevægelse

Mål for elever:
·       - Få mere personlig feedback, og at kunne give sig selv feedback – vigtigt at det er et procesmål. (Differentiering: ved det individuelle aspekt, vil nogle bruge you-tube-kanal andre vil kræve mere støtte. (fx fordel at vi er 2 undervisere))
·       - Blive refleksive ift. deres egen praksis

Mål for os:
·       - Afprøve og arbejde struktureret og didaktisk/pædagogiske med digitale teknologier på PAU

Plan: 
- Eleverne skal optages på video imens de er aktive fx i fremlæggelser. Efterfølgende bearbejder eleverne materialet individuelt eller i grupper med afsæt i Marte Meo principperne herunder positiv feedback.
Teknolog = Videooptagelser (kamera bevæger sig efter den der taler) obs. hvad hedder det?

Inden videooptagelserne introduceres eleverne til Marte Meo principperne i en undervisning/flere undervisningsgange. På denne måde stilladseres elevernes egen-feedback (Aktionslæring).
·       Undervisningsprincip: Marte Meo. Positiv feedback. Anerkendelse. (Obs. på forskningsstudie, Ella)
·       Vi skal i undervisningen arbejde med stilladsering af at se sig selv udefra… Her må vi som undervisere også være sårbare, video af os som undervisere. Vi har fokus på faglighed + det positive.
Agnetes eksempel – vejen til at give sig selv og andre feedback, øvebaner. (didaktisk udfordring)

  • Hvordan skal teknologien understøtte elevernes læring?
Billedeligt får eleverne et spejl af sig selv, som gør de
·       Videoen fastholder en dokumentation, som kan afspilles gentagende gange.

Kritik/Overvejelser: Det Analoge rum vs. Det digitale rum/cyper à kropssporg, det relationelle.
Hvordan ser jeg ud når jeg er i flow? (”gud ser jeg sådan ud”)
Eller kan det begrænse flow, at blive videooptaget?
Elevgruppe: generationsdiskrepans. Vant til at se andre være optaget – at være den perfekte krop/uperfekte.


Kommentarer

  1. I har et meget spændende projekt, hvor både differentiering og feedback er i spil. I kan måske tænke over om feedbacken også kan være digital. Når I bruger video kan I også give feedback i video - bliver spændende hvordan I vil arbejde med det didaktisk og læringsteoretisk - det skal jo være mere end video

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Noter Undervisning d. 06.03.19 - Didaktik og Evaluering

Video - Sundhedsfremme og bevægelse